13 Mayıs 2016 Cuma

Okudum Bitti - İLİK / TARRYN FISHER ~~

Selamlar Millet!

Yepyeni bir yazar ile karşınızdayım bu defa da! Tarryn Fisher ile yeni tanıştım. İlik'i okuduktan sonra da hemen elimdeki ikinci kitabı Siyah Damar'a geçtim. Bir sonraki yazımda da onunla ilgili yazacağım, inşallah yani :) Hafta sonu Kocaeli Fuarı'ndan da diğer kitaplarını almayı planlıyorum, bu güzide yazarcığın. Evet, evet kendisi favori yazarlarımdan oldu, çok net :))
Neyse efenim her zaman olduğu gibi önce tanıtım bültenini paylaşayım;

Bone'da bir ev…
Evde bir kız…
Kızda bir gizem…

Margo diğer kızlara benzemiyor. Bone denilen izbe bir mahallede, lanetli bir evde onunla iki yılı aşkın bir süredir konuşmayan lanetli annesiyle yaşıyor. Günlerini kendini görünmez hissederek geçiriyor. Ancak tekerlekli sandalyedeki komşusu Judah Grant'le arkadaşlık etmeye başlayınca işler değişiyor. Mahalleden tanıdıkları yedi yaşındaki Neveah Anthony kaybolunca Judah bu olayı çözmede Margo'ya yardımcı oluyor.

Margo'nun öğrendikleri onu değiştirip hayata karşı yeni bir bakış açısı geliştirmesine sebep oluyor. Çocuk istismarcıları ve tecavüzcüleri bir bir hedef alarak kötü insanları bulup onları cezalandırmaya karar veriyor. 

Ancak kötüleri avlamak tehlikeli bir iş ve Margo kendi ruhu dâhil her şeyi kaybetme riskiyle karşı karşıya…

Vee geldik bencağızın yorumuna :))
Efenim öncelikle söylemeliyim ki bu yazara cidden hasta oldum!
Bir kere kitabın konusu ve yazarın esinlenme noktası inanılmaz hassas!
Eminim bir çoğunuz çocuğuna hatta minicik bebeğine şiddet uygulayan anneleri, babaları görünce deliye dönüyor, o minik masuma yaptığının aynısını kendisine yapmak istiyorsunuzdur. İşte Taryyn Fisher, Margo aracılığıyla hepimizin yapmak isteyip de yapamadıklarını gerçekleştiriyor.
Çocuğunu döven ya da öldüren kişileri öldürüyor, tecavüzcüleri öldürüyor ya da hadım ediyor ve bunları yaparken ruhunuzun arındığını hissettiriyor.
En önemli nokta ise kısasa kısas. Kimi, nasıl öldürdüysen aynen o şekilde ölürsün!
Instagram hesabımda da söylediğim gibi "Eminim, hayatınız boyunca hiçbir katili bu kadar çok sevmediniz!" Margo ile tanışmadıysanız, mutlaka tanışın. Hatta vakit kaybetmeyin ve Taryyn Fisher kalemi ile mutlaka hemen tanışın!

Margo'nun dışında varlığı hayal ürünü mü gerçek mi (tabii ki de gerçek:)) belli olmayan ama tüm engelli insanlara örnek olması gereken biri var. Judah... Onu da Margo'yu sevdiğiniz kadar seveceksiniz, eminim...

Diğer kitabı hakkında yazarken de bahsedeceğim. Yazarın kendine çeken bir kalemi olduğu gibi yola çıkış noktaları inanılmaz etkileyici. O yüzden kitapları ithafından teşekkürünün son kelimesine kadar tek tek okuyun!

Aşağıya alıntılar bırakıyorum;

İnsanlar acıyla yaşayabilecek varlıklardır. Güçsüz olanlar acılarının onları yavaş yavaş, duygusal bir ölüme götürmesine izin verir. Güçlü insanlarsa o acıyı alır ve mutlaka kullanır, Margo, yakıt olarak...

Öldürüyorum çünkü öldürebiliyorum.

Masumları korumak adına öldürüyorum.

...yalan söylediğimin bilincindeyim. Obur ev beni çağırmayı asla bırakmayacak, ben de ona cevap vermeyi..
Kendi iliğimi, kim olduğumu, ne olduğumu düşündüğüm günlerde Bone'u özlüyorum. Bir yerden ayrılabilir; orayı terk edebilirsiniz ancak orası sizden asla ayrılmaz. 

Çocukların acı çekmesiyle ilgili yapılacak bir şeyin olmamasından ve dünyanın çoğunun bu konuda aciz kalışlarından, onların acı çektiğini bilmiyormuş gibi yaparak örtbas etmesinden...
devamını ben getiriyorum: NEFRET EDİYORUM!


Yeni tanıştığım ve bu kadar geç kaldığım için kendime çok kızdığım sevgili Tarryn ve güzel kitabı İlik'e puanım elbette ki 5 hem de yıldızlı beş!


Yeniden görüşünceye dek kendinize çokkk cici bakın! Sevdiklerinize ve kitaplara zaman ayırmayı sakın unutmayın! ;)

Kocaman Sevgilerimle,

MyReal

7 yorum:

  1. Çok ilgi çekici kaydettim bu kitabı kenara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Çoban

      Okursanız seveceğinize eminim! (:

      Sil
  2. Yazarı ben de hiç duymamıştım bu güne kadar. :) Ancak öyle bir anlatmışsın ki merak ettim ve okumalıyım sanırım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP GÜNEŞİM

      Ben çok sevdim valla. Hatta fuardan da bende olmayıp çıkan bütün kitaplarını aldım. :)

      Sil
  3. Ben de Pazar-Pazartesi Kocaeli Kitap Fuarın'daydım.
    Cinayet romanlarını severim. Konu farklı ve yaratıcı şekilde işlenince ilgim daha da artıyor.
    Yazarı hiç tanımıyorum ama bir şans verebilirim sanırım. Teşekkürler inceleme için, keyifle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serhat Ocak
      Aslında bu tam olarak cinayet romanı değil ama ben öyle gibi mi hissettirdim acaba anlatırken :)
      Bu yazarı da seveceğini düşünüyorum ama. Şimdiden keyifli okumalar! :)

      Sil
    2. Yorumu okuyunca o yönü ağır bastı bende. :D
      Teşekkürler. :)

      Sil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: